Hoe doe ik het? Wissel van operator en bespaar geld
Het is heel eenvoudig. Om dit te doen zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel wilt u niets zelf regelen en kiest u ook voor Easy Switch: uw nieuwe operator regelt alles voor u, gratis en zonder onderbreking van uw gesprekken (maximaal een paar minuten) en u behoudt natuurlijk uw huidige nummer (als u dat wenst). Of door zelf je contract met je huidige operator op te zeggen. Om dit heel vaak te doen, gaat u gewoon naar uw klantenzone en vult u het formulier in voor het beëindigen van uw abonnementscontract. U ziet in beide gevallen dat het niet nodig is om papierwerk te doen of van hot naar her te rennen, een paar klikken volstaan! Net als regelmatig vergelijken van aanbiedingen en online bestellen je in staat stellen om veel geld te verdienen!
Voor wie is Easy Switch?
Easy Switch maakt het gemakkelijk om van operator te wisselen als u al ten minste één internettoegangsdienst of één tv-dienst hebt.
Wat doet Easy Switch?
1 Easy Switch maakt het gemakkelijk om van vaste operator te wisselen. Deze procedure is standaard van toepassing, maar u kunt ervoor kiezen om ze niet te gebruiken. In dit geval moet u ervoor zorgen dat uw contract wordt beëindigd bij uw voormalige operator.
2 Als u de Easy Switch procedure gebruikt, geeft u uw nieuwe operator toestemming om namens u de overdracht te verzorgen en dus het oude contract te beëindigen.
3 U hoeft alleen maar op te geven of u uw nummer wilt overdragen (ook uw mobiele nummer als het wordt aangeboden met vaste diensten) of het wilt verwijderen. Bij gebrek aan indicatie blijft het nummer bij uw voormalige operator (maar uw contract en/of prijs kan wijzigen).
Waarvoor Easy Switch gebruiken?
1 Easy Switch ontslaat u niet van uw contractuele verplichtingen tegenover uw voormalige operator. U zult bijvoorbeeld ook uw bestaande apparatuur (modem, decoder) moeten teruggeven aan uw voormalige operator als deze verplichting bestaat.
2 Easy Switch beperkt het risico op dubbele facturering. De operator die u verlaat, moet stoppen met het in rekening brengen van uw diensten uiterlijk aan het einde van de dag volgend op de dag waarop zij op de hoogte zijn gesteld van uw overdracht
Wat doet Easy Switch niet?
1 Easy Switch ontslaat u niet van uw contractuele verplichtingen tegenover uw voormalige operator. U zult bijvoorbeeld ook uw bestaande apparatuur (modem, decoder) moeten teruggeven aan uw voormalige operator als deze verplichting bestaat.
2 Easy Switch beperkt het risico op dubbele facturering. De operator die u verlaat, moet stoppen met het in rekening brengen van uw diensten uiterlijk aan het einde van de dag volgend op de dag waarop zij op de hoogte zijn gesteld van uw overgang.
Wat moet u aan uw nieuwe operator geven?
1 Uw nieuwe operator heeft een unieke "Easy Switch"-code van uw operator nodig. U vindt deze code op uw factuur, in uw klantenzone of op de welkomstbrief wanneer u zich registreert.
2 Uw klantnummer bij uw huidige operator, dat u ook op dezelfde hierboven genoemde plaatsen kunt vinden.
3 De telefoonnummers (indien aanwezig) die u wilt overzetten.
4 Mobiele nummers (indien van toepassing) die moeten worden beëindigd.
Goed om weten?
Opgelet Als u een toestel had gekocht als gezamenlijke aanbieding (bv. smartphone, tablet, tv,...) kan de operator voor de resterende duur van het contract aanspraak maken op een vergoeding voor de restwaarde van het toestel. Raadpleeg uw factuur voor de resterende duur van uw contract en de afschrijvingstabel bij uw contract om de restwaarde van uw apparaat te kennen. U blijft eveneens verplicht om alle annuleringskosten te betalen die uw vorige operator u in rekening zou brengen, evenals openstaande (en gerechtvaardigde) facturen met betrekking tot uw verbruik vóór de overgang van uw producten naar uw nieuwe operator.