Wij vergelijken 169 Tv en Internet abonnementen in Vlaanderen.

Laatste update

Vragenronde Vind hier de antwoorden op de meest gestelde vragen

  • Hoe vind je je weg in de verschillende pakketaanbiedingen ?

    De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: wat heb ik nodig? Het bepalen van het internetabonnement dat aan je behoeften voldoet is essentieel. Op dit moment bieden bijna alle operatoren formules aan die zijn aangepast aan de behoeften van elk individu en passen ze zich voortdurend aan de veranderingen van de consument aan.

  • Hoe een operator kiezen ?

    Heb je een aanbieding gezien die je doet dromen? Het is echter niet gegarandeerd dat je je erop kunt abonneren. Je moet inderdaad eerst nagaan op welke technologie je recht hebt. Omdat de uitrol van glasvezel in sommige regio's nog niet goed is ingezet, maar wel voor andere regio's zal je misschien niet meteen een geschiktheidstest kunnen uitvoeren. Bij het online bestellen word je trouwens vaak gevraagd om je adres in te voeren om te weten te komen op welke toegang je al dan niet recht heeft.

  • Hebben we nog wel een telefoon of kabeltelevisie nodig ?

    Neen, vandaag bieden operatoren als Tadaam en Orange een andere technologie aan die toegang tot internet of internet + televisie mogelijk maakt. Voor Tadaam zonder uitgerust te moeten zijn met een telefoonlijn, maar er zijn onderbrekingen afhankelijk van het tijdstip van de dag, en sommige gebouwen verhinderen dat dit systeem werkt, en het surfvolume is 10x lager dan Telenet en Proximus.

    Tadaam: dat internet + tv-toegang mogelijk maakt dankzij het mobiele netwerk (4G Base: opgelet: traag en regelmatig onderbrekingen)

    Orange: dat internettoegang mogelijk maakt dankzij het mobiele netwerk (Orange 4G)

  • Welk tv- of internetabonnement moet ik kiezen ?

    Het beste aanbod is vooral het aanbod dat het beste past bij je behoeften en je situatie. Dus zal het antwoord op deze vraag van profiel tot profiel verschillen! Het is om deze reden dat onze vergelijkingssite je in staat stelt om de beste aanbieding per profiel te vinden! Of het nu gaat om alleen internet, een internet + tv, internet + mobiel bellen, een Trio pack of een quadruple-play aanbieding, elke tabel toont je de verschillende beschikbare aanbiedingen, zodat het gemakkelijker is om het aanbod te vinden dat aangepast is aan je behoeften.

  • Hoeveel mobiele abonnementen kan ik in mijn pakket opnemen ?

    Het aantal abonnementen dat je in je pakket kunt opnemen, varieert van provider tot provider en kan oplopen tot 4. Soms is het letterlijk een extra abonnement dat je aan je pakket toevoegt, soms voor een gereduceerde prijs of guller dan wanneer je het buiten het pakket had gehaald.

  • Mijn huidige pakket wordt niet meer gecommercialiseerd, verander ik dan automatisch ?

    Nee, zolang je niets aan je contract verandert, blijf je altijd op de voorwaarden en de tarieven van je oude abonnement. Maar opgelet, want dit garandeert je op geen enkele manier om te profiteren van het beste aanbod van je operator of het aanbod dat beter is aangepast aan je profiel of je budget! Regelmatig vergelijken en wijzigen bespaart elke keer weer geld! Zeker niet vergeten.

  • Hoe weet ik welke telecomproviders voor mij beschikbaar zijn ?

    Het hangt vooral af van de opties die beschikbaar zijn in je huis. Heb je al een telefoonlijn of is er al een internetlijn in je huis. Kortom, de apparatuur die al ter plaatse is, kan eigenlijk een bepaald type verbinding opleggen en een andere niet.

    Voorbeelden: Als je een telefoonlijn heeft, kan je eenvoudig een provider kiezen die adsl- en vdsl-verbindingen aanbiedt, zoals Scarlet en Proximus. Heb je daarentegen thuis kabel (distributie of coaxiaal), dan kan je ook terecht bij Orange of Telenet die niet via de telefoonlijn gaan om het internet naar je te verdelen. Maar als je geen telefoonlijn hebt, zijn er vandaag toch verschillende methoden om nog steeds een internetabonnement af te sluiten en zelfs tv te kijken!

  • Welk tv-abonnement kies je met of zonder tv-decoder ?

    Het hangt allemaal af van je profiel.

    Voor wie gewend is aan de goede oude decoder (box) waarmee je comfortabel tv kunt kijken vanop je sofa, of zelfs een programma kunt opnemen dat je niet kunt bekijken en toegang hebt tot tal van mogelijkheden, kun je beter kiezen voor aan een tv-aanbieding met decoder. Deze aanbiedingen zijn verkrijgbaar bij de meeste grote operators en hun tarieven variëren sterk, maar vaak niet vanwege de televisie, maar door de internetverbinding die wordt gecombineerd. Merk op dat de TV-app wordt aangeboden als je kiest voor de tv-decoder.

    Als je echter enkel toegang via een tv-app wenst, kies dan voor een aanbieding met alleen vast internet + tv via een app, waarvoor over het algemeen de prijs lager zal zijn dan wanneer je kiest voor aanbiedingen met een decoder inbegrepen. Natuurlijk zullen meestal de items die je via de tv-apps krijgt, minder uitgebreid zijn dan die met een klassieke decoder (box), maar toch blijft dat vrij aanzienlijk en kan je zo vooral flink besparen. De operatoren die zo'n aanbod hebben zijn: Orange en Telenet. Het voordeel van de tv-app is dat je de tv via de chromecast elders op andere schermen kunt casten.

  • Wat is de snelheid van de internetverbinding ?

    Over het algemeen is het de technische geschiktheid van je telefoonlijn en je woning die de technologie en snelheid van je internetverbinding bepalen. De meeste Belgen komen in aanmerking voor ADSL met een debiet tussen 1 en 20 Mbps. Een ander deel profiteert zelfs van een verhoogde snelheid dankzij de VDSL2 tot 100 Mbps en sommigen kunnen genieten van een zeer snel internet tot 1.000 bps dat kabel of glasvezel toelaten. Bovendien bieden niet alle access providers noodzakelijkerwijs dezelfde netwerken en dus niet dezelfde snelheden. Je adres kan bijvoorbeeld compatibel zijn met ADSL van Scarlet met VDSL van Orange, maar niet met de glasvezel van Proximus, Orange of Voo (Brussel).

  • De snelheid van uw internetverbinding optimaliseren ?

    Ja, het is mogelijk om uw internetverbinding te boosten, dit zijn enkele tips:

    • Sluit uw meest veeleisende apparaten (pc, spelconsole, smart-tv,...) via een kabel rechtstreeks aan op uw modem. Inderdaad, als de kabel niet te lang en van goede kwaliteit is, profiteert u van het snelste internet zonder storingen of interferentie.
    • Het gebruik van een vrij recente Ethernet- of RJ45-kabel die geschikt is voor uw modem (bijvoorbeeld als u glasvezel hebt met een oude Ethernet-kabel, zal dit de verbinding vertragen)
    • Controleer of uw modem niet te oud is (oudere modems zijn soms beperkt tot een snelheid van 100 Mbps) om de hogere snelheid te accepteren.
    • Houd er ook rekening mee dat de leeftijd van uw hardware ook de internetverbinding kan vertragen, hoe nieuwer uw apparaat is, hoe beter het internetdebiet zal zijn.
  • Hoe een verbindingssnelheid te behouden met veel gebruikers ?

    Het is duidelijk dat als een hele familie of een huisgenoot, tegelijkertijd het game Fortnite spelen, kijken naar de nieuwste serie en telewerken, het moeilijk is om een acceptabele verbinding voor iedereen te behouden. Toch zijn er toch oplossingen:

    • Kies voor een wifi-booster
    • Verlaag de kwaliteit van uw favoriete programma's
    • Stel je prioriteiten.
    • Controleer of alle ongebruikte toepassingen zijn gesloten.
    • Sluit de grootste gebruiker (gameconsole,..) rechtstreeks aan via een Ethernet-kabel.
  • Hoe boost je je wifi ?

    Wanneer Wi-Fi niet door de muren of de kamers kan komen die je van je modem (box) scheiden, zijn er oplossingen:

    • Kies voor een wifi-booster van je internetprovider
    • Gebruik een Wi-Fi repeater (verkrijgbaar in winkels)
    • Gebruik uw stopcontacten met een powerline-kit (verkrijgbaar bij de operator of in de winkel).
    • Gebruik een router in NETGEAR- of Google-stijl (verkrijgbaar bij de aanbieder of in de winkel).
  • Kent je de snelheid van uw internetverbinding ?

    Ja, het is mogelijk om vanuitt huis je internetsnelheid te testen, dankzij speedtests die je gemakkelijk online kunt vinden: typ "speedtest" in google. Maar om je test echt effectief te bekomen, moet je omzichtig te werk gaan:

    • Sluit alle programma's: downloads, streaming, games, browserpagina's,...
    • Wifi uitschakelen
    • Bij voorkeur een kabelverbinding
    • Zorg ervoor dat niemand anders je netwerk gebruikt
    • Voer de test uit
  • Hoe verbeter je je wifi ?

    1. Plaats indien mogelijk je modem (box) in het midden van uw huis. Inderdaad, wi-fi is radiogolven die de modem verlaten en zich door het hele huis verspreiden om apparaten toegang tot internet te bieden. Dus als je modem niet op een geschikte plaats staat (gesloten kast, omringd door andere objecten of in de kelder) zal hij daarom veel minder efficiënt zijn.

    2. Plaats de modem in de juiste positie.Afhankelijk van het model van je modem, plaatst je deze verticaal of horizontaal of op een minimale hoogte,... (de beste positie wordt vermeld in de installatiehandleiding van je operator).

    3. Houd storende voorwerpen zoveel mogelijk uit de buurt van objecten of snuisterijen (spiegels, aquaria, metalen doos, babyfoon, apparaten aangesloten door Bleutooth), om interferentie te beperken.

    4. Breng de apparaten dichter bij de modem. Breng de elementen (laptop, smartphone, gameconsole) zo dicht mogelijk bij de modem om een voldoende verbinding te behouden. Want de kracht van de wifi-verbinding neemt af met de afstand.

    5. Laat de golven zo goed mogelijk circuleren. Als je modem in een ruimte met dikke muren staat, kun je de deur beter openlaten zodat de golven nog beter kunnen circuleren.

    6. Laat de modem zijn netwerk kiezen. Het wordt sterk aangeraden om de modem het kanaal te laten kiezen waar hij zelf verbinding mee maakt. Om dit te doen, laat het gewoon in de automatische modus staan, dan zal het altijd het beste kanaal kiezen.

  • Wat is de Orange Flybox ?

    Overal een internetverbinding. De Orange Flybox zet het 4G-netwerk (dankzij een klein modempje) om in wifi om je thuis heel eenvoudig een internetverbinding aan te bieden. Om van deze oplossing te kunnen genieten, moet je een 4G-dekking van Orange hebben (geen 3G of 2G). Als dat zo is, hoeft je alleen maar:

    • Je Flybox aan te sluiten op een stopcontact
    • Configurer votre Flybox en quelques gestes simples

    Dankzij de Flybox geniet je van een internetsnelheid tot 225 Mbps voor optimaal surfcomfort.

    Hoe gebruik je de Flybox ? Gebruik de Flybox met al je apparaten met een WiFi-verbinding, zoals je smartphone, tablet, computer of spelcomputer. Zij kunnen verbinding maken met de Flybox modem. Met de Flybox-modem kan je tot 64 apparaten aansluiten. Dankzij een goed WiFi-bereik geniet je overal in huis van internet, maar je kunt ook een Ethernet-poort van je Flybox-modem op je computer aansluiten.

    Surfvolume uitgeput ? Zodra het surfvolume op is, kan je gratis blijven surfen met een lagere snelheid van 256 kbps of extra surfvolume kopen.

    Goed om te weten is dat de Flybox modem overal in huis is te installeren. Je hebt alleen een stopcontact nodig om het operationeel te maken. Om de prestaties van de Flybox te verbeteren :

    • Controleer de sterkte van het netwerksignaal met behulp van de indicator vooraan de modem. Kies locaties met een volledige uitslag om het beste debiet te verkrijgen.
    • Plaats je modem in de buurt van een venster

    Flybox (Easy Internet @Home) maakt gebruik van het 4G-netwerk van Orange om je van internet te voorzien. Zorg dus voor een goede 4G-dekking om een comfortabele surfsnelheid te garanderen.

    Als je je computer liever met een Ethernet-kabel verbindt, is het mogelijk om het WiFi-netwerk af te sluiten. Hiervoor moet je naar de beheerinterface van je modem en naar het gedeelte WiFi gaan.

    Het is niet mogelijk om je te abonneren op Flybox (Easy Internet @Home) zonder de modem. De Flybox modem is gekoppeld aan je abonnement. Een andere modem is niet uitgerust met de benodigde technologie om te genieten van het Flybox-abonnement (Easy Internet @Home). De Flybox SIM-kaart (Easy Internet @Home) werkt alleen met de modem die bij de aanbieding wordt geleverd. Wel kan je deze modem met elke simkaart gebruiken.

  • Hoe tv kijken zonder een decoder ?

    Tegenwoordig is het mogelijk om tv te kijken zonder dat je je hoeft te abonneren op een heel pakket dat vaste of andere telefonie combineert tegen soms hoge prijzen. Het is gemakkelijk om de gewenste content te bekijken via de vele streamingplatforms die beschikbaar zijn vanaf je smartphone. Bovendien hebben de operatoren begrepen dat de gewoonten van de consument voortdurend evolueren.

    Wie wacht er nog een hele week op de volgende aflevering van zijn favoriete serie ?

    Om aan de huidige eisen te voldoen, bieden operators voortdurend innovatieve mogelijkheden:

    Orange, en Telenet bieden de mogelijkheid om via de app in te schrijven op vast internet + televisie! Dit type pakket biedt onbeperkte vaste internetverbinding met hoge of zeer hoge snelheid, evenals toegang tot televisie via de applicatie en is financieel interessanter dan wanneer je je via de decoder abonneert op het televisieaanbod.

    Als het aanbod van tv-zenders niets voor jou is, maar je geen aflevering op je favoriete streamingplatform wilt missen, kan een aanbod vast internet + mobiel net zo interessant zijn.

    Autre possibilité opter pour Tadaam, celle-ci passant par la 4G de Base, vous pouvez l'emmener partout avec vous!

    Proximus biedt ook de Epic Combo Light Experience aan: completer dan de eerder genoemde aanbiedingen, want ze omvat een mobiel pakket met voldoende data, vast internet thuis en televisie.

  • Wat zijn de internet + tv aanbiedingen ?

    Tegenwoordig is tv-kijken nog nooit zo gevarieerd als divers geweest. Of u nu uw favoriete programma volgt op de grote nationale zenders van ons land of elders, of om een serie te bekijken in uw woonkamer of in de trein, vandaag vereist tv niet langer een hele installatie! Inderdaad, tal van operatoren bieden nu vast internet + TV app aan of vast internet + digitale TV via decoder, of gewoon beide. Maar alle operatoren hebben nu aanbiedingen die zijn aangepast aan elk type consument. Er is dus voor alle prijzen en voor alle profielen iets.

  • Welke telecomoperator is het goedkoopst ?

    Scarlet, blijft de ‘low cost’ operator omdat het merendeel van zijn aanbiedingen het toegankelijkst blijft op vlak van prijzen. En dat voor zowel een internetaanbod alleen of gekoppelde diensten.

  • Wat beïnvloedt de snelheid van je verbinding ?

    De verschillende internetproviders op de markt communiceren altijd over pakketten tot XX Mbps en nemen de maximale theoretische waarde die beschikbaar is op hun netwerken. Dit betekent echter niet dat je internetverbinding thuis zo snel is! De prestaties van je internetverbinding thuis zijn afhankelijk van verschillende factoren:

    • de technische geschiktheid van uw woning (afstand tot de telefooncentrale, uitrustingsniveau van het aansluitknooppunt ...),
    • je computerapparatuur (pc, modem),
    • je lokale netwerk (Wifi, Powerline, RJ45 kabels ...)
    • de kwaliteit van de dienstverlening van uw operator
  • Wat is ADSL ?

    ADSL maakt deel uit van een familie van technologieën gegroepeerd onder de term "DSL" (Digital Subscriber Line). Het heeft zijn eigen werking, zijn kenmerken en wordt ook geassocieerd met een bepaald debiet.

    Hoe werkt het ?

    De meerderheid van de Belgen heeft een telefoonlijn die verbonden is met de telefooncentrale via een paar koperdraden die gewoonlijk de lokale lus (kast in de straat) worden genoemd. Bij vaste telefonie gaan de signalen op een frequentieband tussen ongeveer 25 en 3.400 Hz. Om te werken gebruikt de ADSL-technologie gewoon de rest van de bandbreedte. Zo is het mogelijk om parallel aan een eventueel telefoongesprek gebruik te maken van de diensten via een breedbandverbinding. Op dit moment hoef je je niet eens te abonneren op een vaste lijn om een internetaanbieding te bekomen. Om verbinding te maken hebben abonnees een modem nodig die door hun operators wordt geleverd. Deze modem is een apparaat dat wordt geleverd in de vorm van een eenvoudige doos en waardoor het mogelijk is om digitale gegevens te laten circuleren. Het is verbonden met de computer via een USB-poort, via wifi of via een Ethernet-kaart.De snelheid van een ADSL-verbinding kan ook variëren afhankelijk van de afstand tussen je huis en de technische ruimte (kast op straat) waar alle telefoonlijnen in je stad of buurt zijn gegroepeerd. Hoe verder je verwijderd bent, hoe lager de snelheid van je ADSL-box zal zijn.

  • Wat is ADSL2+ ?

    ADSL2+ is een evolutie van ADSL die internetgebruikers laat profiteren van hogere snelheden, tot een twintigtal Mbits per seconde aan ontvangst in theorie. Zoals elke xDSL-gebaseerde technologie heeft ADSL2+ echter ook zijn beperkingen. Verschillende elementen bepalen ADSL2+. Enerzijds moet de telecomkast in de buurt vooraf zijn uitgerust met een ADSL2+ compatibele DSLAM. Daarnaast profiteert de klant pas echt van betere snelheden als zijn lijn niet langer is dan 2500 meter. Verder zijn de snelheden van ADSL en ADSL2+ bijna identiek.

  • Wat is VDSL2?

    VDSL2 staat voor Very High Speed Digital Subscriber Line 2. Zoals de naam al doet vermoeden, is VDSL2 de opvolger van VDSL, een transmissieprotocol dat internetsnelheden verhoogt via koperpaarnetwerken. VDSL2, dat gestandaardiseerd is door de International Telecommunication Union in februari 2006, verbetert de ontvangst- en transmissiesnelheden via telefoonlijnen aanzienlijk.

    In de praktijk zijn er enkele beperkingen. Om optimaal te profiteren van de prestaties van VDSL2 mag de koperen lijn waarop de klant is aangesloten niet meer dan één kilometer bedragen. Boven gemiddeld 1200 meter geniet de internetgebruiker van een navigatiesnelheid die gelijk is aan die van ADSL 2+. De VDSL2 is daarom alleen interessant, qua debiet, voor lijnen die zich in de directe omgeving van de telecomkast op straat bevinden.

  • Wat is glasvezel ?

    Een optische vezel of glasvezel is een zeer dunne glas of plastic draad die de eigenschap heeft een geleider van licht te zijn en wordt gebruikt bij gegevensoverdracht. Het biedt een veel hogere informatiesnelheid dan coaxkabels en ondersteunt een "breedband" -netwerk waardoor televisie, telefoon, videoconferentie of computergegevens kunnen passeren. Glasvezel maakt communicatie over zeer lange afstand en zeer hoge snelheid mogelijk.

    Voordeel van glasvezel: glasvezel slaagt erin om gegevens snel en over zeer grote afstanden te dragen met behoud van de kwaliteit van het signaal (ongevoelig voor elektromagnetische storingen), ongeacht de locatie van uw huis. Glasvezel werd al goed uitgerold in het hele land, maar vooral in het noorden van het land door Proximus, Orange en Telenet, maar ook in grote steden zoals Brussel, Luik, Namen door dezelfde operatoren en VOO, en qua prijs is het verschil heel redelijk klein.

    Nadeel van glasvezel: de zeer hoge kosten van de installatie, die vooral geschikt is voor gebieden waar de bevolkingsdichtheid aanzienlijk is (stad, enz ...), daarom moeten de anderen wachten. Nog een nadeel met glasvezel is als je een stroomstoring hebt en je woont op een plek waar het mobiele netwerk niet geweldig is, je zonder telefoon zit, omdat alles via glasvezel gaat. Maar dit is tegenwoordig nog steeds vrij zeldzaam in ons land.

  • Is het combineren met een mobiel abonnement met mijn pakket altijd voordelig ?

    Ja, maar niet altijd! Sommige operatoren zoals Proximus, Orange en Voo bieden een korting en een beter mobiel abonnement door het te combineren met één of meerdere diensten. Laten we eens kijken naar deze voordelen.

    Bij Voo combineer je het Voo mobile Hero-abonnement met het aanbod Trio of Quatro, waarbij je onbeperkt kunnen bellen en sms'en, evenals 8 GB extra mobiele data.

    Combineer bij Proximus een gsm-abonnement met een Flex-aanbod en je krijgt automatisch onbeperkt bellen en sms'en

    Als je bij Orange een van de Go-abonnementen combineert met een Love-pack, profiteert je hele gezin ook van gezinskortingen. Go Extreme heeft een Love Duo of Love Trio aanbieding waarbij je van een financieel voordeel geniet.

    Bij Scarlet biedt het combineren van een mobiel abonnement geen extra voordelen, behalve om te genieten van het goedkoopste internet in België.

  • Bestel je pack online: is het mogelijk ?

    Uiteraard is online bestellen eenvoudig en gemakkelijk, en het stelt je in staat om de verschillende aanbiedingen te vergelijken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je, omdat het een verkoop op afstand is, 14 kalenderdagen hebt om van gedachten te veranderen *. Het kiezen van je online pakket biedt vele andere voordelen:

    • Je hoeft je niet te verplaatsen en je bespaart tijd en geld.
    • Profiteer van exclusieve online aanbiedingen exclusieve kortingen op online bestellen
    • Rustig vergelijken is makkelijker thuis dan direct voor de verkoper.
    • Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor een pakket?
    • Het is raadzaam om te informeren naar de netwerkdekking van elke operator volgens de regio's waar je woont
    • Het is dus de moeite waard om je bestelling online te plaatsen, want als je woonplaats niet toegankelijk is voor een aanbieding, weet je het meteen.
  • Kan ik kosteloos annuleren ?

    Toen u klant werd, tekende u een contract voor uw GSM-, telefoon-, internet- en/of tv-abonnement. Wilt u dit contract beëindigen? Dit kan gratis en zonder opgave van de reden. In sommige gevallen zijn echter kosten verschuldigd. Controleer dit punt voordat u uw contract beëindigt.

    In geval van herroeping binnen 14 dagen na de aankoop van een abonnement of apparaat (online), kunt u het contract kosteloos opzeggen. Alleen verbruikskosten (communicatie, data, gekochte films, etc.) worden in rekening gebracht Als u op het moment van inschrijving gebruik hebt gemaakt van een korting op een apparaat (GSM, tv, spelcomputer, enz.) en de duur van dit abonnement minder dan 24 maanden is, moet u de restwaarde van het apparaat betalen. De duur van dit contract staat op uw factuur of afschrift. De restwaarde is opgenomen in de afschrijvingstabel die u heeft ontvangen bij het afsluiten van het contract voor uw pakket. Als u bij beëindiging de gehuurde apparaten (telefoon, modem, decoder, enz.) niet retourneert of niet in goede staat retourneert, kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

  • Hoe verander ik mijn pakket ?

    Het veranderen van pakketten of diensten is nog nooit zo eenvoudig geweest! U wilt uw contract met een internet-/tv-operator opzeggen om elders klant te worden. In de meeste gevallen verzorgt de nieuwe operator de procedures met uw oude operator: dit is de Easy Switch-procedure. Ontdek Easy Switch

  • Ik heb een klacht over mijn operator: met wie moet ik contact opnemen ?

    Als u een klacht over uw operator wilt indienen, neem dan eerst contact op met de klantenservice om hen uw grieven te laten weten en probeer een oplossing of een overeenkomst met hen te vinden (wijziging van het pakket, compensatie,...). Leg dit alles schriftelijk vast via een e-mail of via een aangetekende brief.

    Als er geen overeenkomst mogelijk is, kunt u gratis contact opnemen met de Ombudsman Telecommunicatie om het probleem uit te leggen; het wordt altijd aanbevolen dat u hem ook een kopie stuurt van de klacht die u naar uw operator hebt gestuurd, evenals alle antwoorden die daarop volgden.

    Elke klant die ontevreden is over zijn telecomoperator kan de gratis tussenkomst van de Ombudsdienst vragen. De Ombudsman is verantwoordelijk voor de gehele telecomsector.

    Contactgegevens van de Ombudsdienst Telecommunicatie:

    Monsieur Jean-Marc Vekeman Ombudsdienst voor Telecommunicatie
    North Gate II Koning Albert II laan 8 (bus 3), 1000 Brussel, België
    Telefoon: 02/223.06.06
    Fax: 02/219.77.88
    E-mail: klachten@ombudsmantelecom.be
    Website: www.ombudsmantelecom.be

Publiciteit